Komlói Autóbuszos Tömegközlekedés

BESZÉLGETÉS BÁN LÁSZLÓVAL, A KOMLÓI TÖMEGKÖZLEKEDÉS BLOG VEZETŐ-SZERKESZTŐJÉVEL

2022. június 25. - BánLászló

A komlói származású, idén 47 éves Bán László bár húsz éve elköltözött a városból, máig szorosan kötődik Komlóhoz. Kapcsolata a településsel tulajdonképpen sosem szakadt meg teljesen, 2020-ban pedig elindította a Komlói Tömegközlekedés Blogot, amely új lendületet adott a térség autóbuszos közlekedésének. Az egyébként televíziózással foglalkozó szakembert sokan ismerhetik a Komló és Térsége Televízió adásaiból, hiszen 1997. és 2001. között minden héten képernyőn volt, jelenleg is ezen a területen dolgozik, de már két évtizede Balatonfüreden. Emellett szívügye a tömegközlekedés, ezen belül Komló bekapcsolása az országos közlekedési hálózatba. Vele beszélgettünk.

sajtofot.jpg

Bán László, a Komlói Tömegközlekedés Blog vezető-szerkesztője

Honnan indult nálad a tömegközlekedés iránti fokozott érdeklődés?

Komlón születtem és a Kossuth Lajos utcában nőttem fel, talán sokan tudják, melyik az a TOTÓ-LOTTÓ tízemeletes. Ha innen kinézel dél felé mit látsz? A vasútállomást és az autóbusz-állomást. Innentől "meg lettem mérgezve", 10 éves kis srácként az erkélyünkről és a négysávosra néző szobám ablakából órákig néztem a forgalmat. Megjegyzem, akkor még nagy bányászélet volt a városban, sokkal több vonat és sokkal több autóbusz közlekedett Komlón. Mint minden kisgyermeket, engem is nagyon érdekelt, mikor milyen szerelvény érkezik, vagy melyik helyi járatba éppen melyik autóbusz indul. Sokat utaztam is a helyi vonalakon, volt egy buszvezető "barátom", Maláj Misi bácsi, aki mindig vitt amikor dolgozott.

Az igaz, hogy volt idő amikor az összes helyi busz rendszámát kívülről tudtad? 

Volt ilyen időszak, a barátaim nagyon élvezték, amikor a Csempe Étterem mellől megláttunk egy buszt Kökönyös felől jönni és én megmondtad a rendszámát. Amikor a busz leért az állomásra, akkor látták, hogy tényleg stimmelt a rendszám. Csodaszámba ment náluk a dolog, nekem meg természetes volt. Nem volt két egyforma Ikarus, bármennyire is annak látszottak. Ez 1985-86 körül lehetett, de utána is nyomon követtem, hogy ha új jármű érkezett Komlóra.

Televízióztál Komlón és most televíziózol Balatonfüreden. Ez kitérő?

Nem. A tv számomra a fővonal, a közlekedés pedig a hobbi. A Ferenczi Demeter-féle Városi TV-nél kezdtem, de csak mint beugrós, akkor épp középiskolás voltam, majd a Komló és Térsége TV-nél dolgoztam 1994-től, szintén iskolai tanulmányok és a sorkatonai szolgálat mellett. Majd kis szünet után 1997-től ismét képernyőn voltam. Ez az időszak 2001-ig tartott. Utána új lehetőségeket kerestem, mert azt éreztem több van bennem, ráadásul nagy tervem volt, hogy majd egyszer a Balatonnál éljek, hiszen három éves korom óta minden nyaramat Ábrahámhegyen töltöttem. Minden Balaton környéki televízióhoz bepályáztam, küldtem a műsorkazettákat referenciaként, hogy ki is vagyok én, mit tudok és mit nem tudok. 2002-ben aztán ajánlatot kaptam a Füred TV-től, amit el is fogadtam, azóta is ott dolgozom. Hűséges típus vagyok a munkában, jó a csapat körülöttem.

274568714_5343960322315806_5996135813862213150_n.jpg

Bán László a Füred TV Híradójának stúdiójában

 

Jól értem? Úgy szerkeszted a Komlói Tömegközlekedés Blogot, hogy Balatonfüreden élsz?

Igen és abszolút működik. A Covid-járvány alatt indult el hivatalosan a blog, amikor amúgy is az online munkavégzés került előtérbe. Az interneten elérhetőek a háttér információk, a menetrendek, a térképek, minden ami a munkához kell, a levelezés is elektronikus formában zajlik. Mindegy, hogy Komlón, vagy Balatonfüreden nyitom ki a laptopot. 

A blog valóban két éves, de Te már sokkal korábban elkezdted a közlekedésszervező munkát. Jól tudom?

Így van, magánemberként gyakorlatilag folyamatosan "bombáztam" a döntéshozókat a javaslataimmal, amelyek mind arról szóltak, hogy Komlót kapcsoljuk be a tömegközlekedés országos hálózatába. Egyszer 1995-ben majdnem össze is jött egy Komló-Veszprém járat, de aztán végül Szigetvárról indították el. Az volt a célom, hogy több távolsági autóbusz induljon Komlóról mint eddig, ami gyakorlatilag akkoriban nulla volt. 

Miért volt ez fontos?

Nagy hátrányt kellett leküzdeni. Ki merem jelenteni, hogy Komlót évtizedeken keresztül valamiféle negatív megkülönböztetés sújtotta és ez nem üldözési mánia. Az összes távolsági buszra csak Pécsett volt csatlakozás, bárhová is utaztál, komlóiként mindig át kellett szállni. Hosszú éveken át próbálkoztam ésszerű javaslatokat letenni a Pannon Volán, majd a Dél-dunántúli Közlekedési Központ asztalára, gyakorlatilag sosem kaptam pozitív választ, de sajnos valamiért nem támogatta ezeket az ötleteket a Dél-Dunántúli Közlekedésszervező Iroda sem. Amikor kértem új járatot, amely közvetlen eljutást jelentett volna, tegyük fel Komlóról Budapestre, vagy a Balatonra, mindig az volt a válasz: "a megfelelő csatlakozás és átszállási lehetőség rendelkezésre áll a komlóiak számára."

Ebbe gondolom nem nyugodtál bele.

Ha kidobnak az ajtón, mássz vissza az ablakon. Amikor sokadszorra söprik le a javaslatodat, akkor elgondolkodsz, hogy érdemes-e bármit is tenned, Te csinálsz-e valamit rosszul? De mindig az hajtott, hogy Baranya megye második legnagyobb városa nem elégedhet meg az átszállásos megoldásokkal, mégis csak 23 ezren élnek itt. A jóval kisebb Siklósnak, Harkánynak, Mohácsnak, Szigetvárnak is sokkal jobb autóbuszos kapcsolatai voltak, vannak, mint Komlónak. Szóval válaszolva a kérdésedre, nem nyugodtam bele. 

Dolgoztál tehát ezen folyamatosan. Mi hozta meg az áttörést?

Egyértelműen az, amikor a hat közlekedési központ  2019. október 1-jével beleolvadt a Volánbusz Zrt.-be és ezzel  létrejött egy országos autóbuszos társaság. Felcsillant a szemem és azt éreztem, hogy ez talán új esély Komlónak, talán megtörik a jég és azok a javaslatok, amelyekkel korábban hiába kopogtattam a döntéshozóknál, ezúttal meghallgatásra találnak. 

Így lett? Ezért indult a blog?

Gyakorlatilag igen. Pár hónappal a Volánbusz Zrt. "megalakulása" után hoztuk létre a blogot, hogy immár hivatalosabb formában tudjuk Komló és a komlóiak érdekeit képviselni. Hittünk abban, hogy ha jó és szakmailag is alátámasztott javaslatokat küldünk fel Budapestre, akkor ott ezeket támogatják. Reméltük, hogy talán másként tekintenek Komlóra, a közlekedési hálózatra, mint a megyei döntéshozók, akik nem szívesen változtattak a bejáratott dolgokon. 

 

Szép eredményeket értetek el az elmúlt két évben, ezek kézzelfoghatóak az utazóközönség számára. 

Magunkhoz képest nagy lépések ezek a komlói tömegközlekedés terén, de lehetne még sokkal többet tenni. Teszünk is. Hosszú éveken át kértük, hogy legyen közvetlen autóbuszos kapcsolat Komló és a Balaton között. Korábban már mondtam, mindig negatív választ kaptunk, sablon válaszokat: "van átszállásos lehetőség, amúgy sincs rá igény". A Volánbusz Zrt. igazi szolgáltatóként teljesen máshogy állt a kéréshez és tavaly nyáron meghirdette a Pécs-Komló-Balatonmáriafürdő járatot, vagyis odatette a buszt a megállóba. A siker minket és a közlekedési céget is meglepte, óriási érdeklődés mellett, teljes kihasználtsággal közlekedtek a járatok egész nyáron, sőt szombatonként két autóbuszt kellett indítani annyi utas volt Komlóról. Ezen a ponton megdőlt, az a hibás, évtizedeken átívelő rossz beidegződés, hogy Komlóról nem érdemes ilyen járatokat indítani. Idén nyáron egyébként ez a járat már Zalakarosig közlekedik, természetesen érintve a Balatont is, szombaton és vasárnap most is két autóbusz indul. 

Én azért több eredményről is tudok. Beszélnél még ezekről?

Nagyon szívesen teszem. Lakossági megkeresések után mi kezdeményeztük először, hogy legyen újra közvetlen autóbuszjárat Komló és Orfű között. Később ehhez a lobbihoz csatlakoztak politikusok is, volt aki a választási kampányához igazította a bejelentést. Ezzel persze semmi baj nincs, sőt, szerintem a politikai szereplők nélkül aligha lehet előrejutni a kérdésben, noha ezek alapvetően szakmai döntések. Szóval a Volánbusz Zrt. ebben a javaslatban is mellettünk állt és idén nyáron elindulhatott a Komló-Orfű járat, sőt mindjárt három is, különböző napszakokban. De egyértelműen a mi sikerünknek könyvelem el, hogy tavaly decemberben négy darab Volvo 8900-as háromtengelyes autóbusz állhatott forgalomba Komlón. Ezeket a buszokat még akkor kértük a Volánbusz Zrt-től, amikor még a járművek beszerzését célzó közbeszerzési eljárás folyt. Ahogy az eredményt kihirdették, már mi is nevesíteni tudtuk a Volvokat, a kérésre pedig tavaly ilyenkor pozitív választ kaptunk. A buszok megérkeztek és jellemzően a Komló-Mánfa-Pécs vonalon enyhítik a zsúfoltságot, emellett a Volánbusz Zrt. új, ütemes menetrendet vezetett be a vonalon. Ez mérföldkő volt a közösségi közlekedésben. De eredmény az is, hogy idén januárban 4 darab Credo BN12-es autóbusz érkezett Komló helyi járati flottájába, ezeket Szombathelyről sikerült áthelyeztetni, mivel ott szolgáltatóváltás miatt szabadultak fel autóbuszok. Ezt is nagyon időben, már 2021. júniusában kezdeményeztük, gyakorlatilag másnap, miután a szombathelyi közgyűlés kimondta: 2022. januártól nem a volánnal kívánja ellátni a város tömegközlekedési feladatait. Ami pedig talán a legfrissebb, hogy áprilistól sikerült bővíteni a Komló-Budapest buszjáratok számát, péntekenként 9:20-kor is indul autóbusz a fővárosba. Ebből is látszik, hogy mire egy javaslatból valóság lesz, az legalább fél évet vesz igénybe.

 277225159_5148955311792724_6819431879065164348_n.jpg

A 4 darab Volvo 8900-as 2021. decemberében állt szolgálatba.

 


liuu_2.jpg

4 darab Credo BN12 érkezett Szombathelyről januárban

 

Lokálpatrióta vagy, pedig már nem is élsz Komlón. Mi hajt? Kaptok támogatást valahonnan a munkátokhoz?

Anyagit nem és nem is kértünk, szerintem nem fogunk soha. Ezt hobbiból, ha tetszik szerelemből, a szülőváros iránt érzett szeretetből teszem, tesszük. Mindenféle egyéb támogatást azonban megkapunk. A balatoni járatunkat például segítette a térség országgyűlési képviselője dr. Hoppál Péter is, de Polics József polgármester Úr is mindig mellettünk áll. Nyilván közös a cél, hogy Komló felkerüljön az ország térképére, legalábbis a tömegközlekedés kapcsán mindenképpen. A Volánbusz Zrt. most távozott vezérigazgatója dr. Pafféri Zoltán szintén jó partner volt a fejlesztésekhez, szinte minden javaslatunkat támogatta és azokat a közlekedési társaság továbbította a megrendelő Technológiai és Ipari Minisztériumhoz. Hiszen talán kevesen tudják, hogy minden járatfejlesztést végül a szaktárcának kell jóváhagynia. Nálunk megszületik az ötlet, azt a Volánbusz Zrt. szakmailag megvizsgálja és ha itt átmegy a rostán, máris mehet a javaslat a minisztériumba. Szerencsére ott sem szokták elkaszálni a javaslatokat, például az utóbbi időszakban Mosóczi László államtitkár Úr sokat segített nekünk, most pedig utódjával Vitézy Dáviddal kell hasonló gyümölcsöző kapcsolatot kialakítanunk. Ezt már kezdeményeztük is. Mi hajt? Maximalista vagyok. 

Eddig a távolsági járatokról beszéltél, kevés szó esett a helyi járatokról. Elbillent a mérleg.

Szó sincs erről, számunkra a helyi járati közlekedés épp olyan fontos, mint a távolsági. Van azonban egy alapvető különbség, míg a települések közötti járatokat a minisztérium rendeli meg, úgy a helyi járatok közlekedését az adott önkormányzat. Vagyis, hogy merre és mikor közlekednek a helyi autóbuszok, azt minden esetben Komló Város Önkormányzata határozza meg, sőt még azt is, hogy milyen autóbuszokkal végezhető a szolgáltatás. Itt ezen a ponton pedig van egy fékező tényező a fogaskerékben, nevezetesen a pénz. Ne gondolja senki, hogy a helyi járat működtetése nyereséges, sőt azt sem, hogy a jegy- és bérletárakból befolyt bevétel fedezi a költségeket. Korántsem. Az önkormányzat, mint megrendelő minden évben köteles kifizetni a Komlón keletkező veszteséget, hiszen a Volánbusz Zrt. egy szolgáltató, ami ugyanolyan bevétel orientált cég, mint bármelyik másik. Az elvégzett szolgáltatásért valakinek fizetnie kell, ez szerintem mindenkinek egyértelmű. 

Azt mondod, hogy minden fejlesztés az önkormányzaton múlik? Új buszok beszerzése is például?

Tulajdonképpen erről van szó. Minden város saját anyagi teherbírásának figyelembevételével rendeli meg az autóbusszal végzett helyi közszolgáltatást. Komlón szerintem ma felelős városvezetés működik, éppen ezért nem mennek bele felelőtlen döntésekbe. Ha az önkormányzat nem tudja kigazdálkodni új autóbuszok beszerzését, vagy a menetrend bővítését, akkor nyilván az a felelős döntés, ha nem teszi és nem vesz a nyakában több százmilliós hitelt. Látunk erre rossz példákat, nem is olyan messze tőlünk. A Volánbuszon nem múlik, hogy frissítse az állományt, de valakinek fizetnie kell a révészt. Ez az oka annak például, hogy jelenleg Komlóra nem csoportosítanak át 10 évesnél fiatalabb autóbuszt, hiszen ezeken még ott van az amortizációs költség, a kötelező szerviz kiadásai, amelyek jelentősen megterhelnék a város költségvetését. Amit tenni lehet és dolgozunk is ezen, hogy 10 évnél idősebb, de még jó állapotban lévő helyi autóbuszokat próbálunk áthelyeztetni más városokból Komlóra, olyan településekről, ahová viszont érkeznek új autóbuszok is. De, hogy a jövőről is beszéljek, úgy tudom a városnak szándékában áll hosszútávon új, elektromos helyi autóbuszokat beszerezni, ami teljes flottacserét jelentene. Ehhez azonban kormányzati segítség kell, a ZöldBusz program pedig erre egy lehetőség.

Menetrend? Hálózatfejlesztés?

Polics József polgármester Úrral volt ez már téma közöttünk, ha jól tudom szeretné teljesen megújítani a vonalhálózatot, hiszen a 70-es években kialakult, főleg a bányákhoz kötődő hálózat ma már elavult. Vannak ennek már jelei, például az 57-es járat, vagy a szilvási és körtvélyesi városrészeket összekötő közvetlen járatok. Szerintem egyébként ez a jövő, a várost átszelő vonalakra lenne szükség. Csak egy példa, mi az 1-es helyi járatot újra az OTP-nél állítanánk meg úgy, hogy az tovább közlekedne a Tesco-ig, majd a Zrínyi utcán fordulva indulna a bevásárlóközponttól Zobákra. Vannak ötleteink, ha eljutunk odáig szívesen segítünk ebben is. Azonban szeretném hangsúlyozni, hogy minden változtatást pontos utasszámlálásnak és az utazási szokásokat feltáró kutatásnak kell megelőznie, enélkül könnyen kudarc lehet az átszervezés vége. Erre is van sajnos példa.

Akkor ötlettel most is tele a tarsoly, melyek a folyamatban lévő tervek?

Az, hogy a város megújította az autóbusz-állomást új lehetőségeket nyitott meg. Több járat, kulturált fogadására és indítására van lehetőség. Nagyon jó esélyünk van arra, hogy a szeptemberi tanévkezdéstől egy új járat indulhat el Komlóról Székesfehérvárra. Ez teljesen a mi kezdeményezésünk és első körben a Volánbusz Zrt. rábólintott, már a konkrét menetrend kidolgozása folyik a budapesti központban. Ez a járat egy forda átszervezésnek köszönhető, (*forda = az a dokumentum, amely meghatározza egy autóbusz napi feladatait.- a szerk) teljesen logikus és gazdasági szempontból is alátámasztott. Részletesen ebbe most nem mennék bele, a lényeg, hogy szeptembertől egy új járat indulhat a Komló-Dombóvár-Siófok-Székesfehérvár útvonalon. Ez a Veszprémben tanuló komlói diákoknak is jól jöhet majd, a járat ugyanis vasárnaponként 13:20 körüli időben indulhat majd. Ha már Veszprém. Nagy szívfájdalmunk, hogy a Pécs-Veszprém járatok Magyarszéken át, a 66-os úton közlekednek és ezzel kikerülik Komlót. Csupán plusz hét kilométerről beszélünk és ezért próbáljuk meggyőzni a döntéshozókat, hogy a 23 ezer lakosú város miatt érdemes ezeket Komlón át közlekedtetni a jövőben, továbbra is rajta vagyunk ezen a témán. A balatoni járat már bebizonyította, hogy ha odatesszük az autóbuszt, akkor a komlóiak élni fognak a lehetőséggel, ugyanezt álltjuk a veszprémi járatokkal kapcsolatban is. Én a kínálati menetrendben hiszek, ha van járat, azt a komlóiak értékelik. Az utóbbi időszakban kaptunk javaslatot egy Komló-Mohács közvetlen járatra is és a vonatok menetrendjéhez igazodó temetői buszmenetrend kialakítását is kérték. Mi magunk pedig szeretnénk majd egy Komló-Bonyhád-Baja-Szeged járatot is. Ezeket mindig továbbítjuk a döntéshozók felé. Ezeken felül továbbra is napirenden tartjuk egy naponta közlekedő Komló-Budapest-Komló járat beindításának lehetőségét.

Tömegközlekedési Blog-ról beszélünk, de mindig csak buszos témákat emlegetsz, holott a vasút is tömegközlekedés. Gyakran kritikát is kaptok emiatt, nevezetesen, hogy volánlobbisták vagytok és a vonat ellen kampányoltok. Hogy látod ezt?

Nagyon félreérti a szándékainkat az, aki ezt állítja. Sohasem voltunk a vasút ellen, de az tény, hogy elsősorban a buszos fejlesztésekre koncentráltunk eddig. Azt is elárulom miért. A 47-es számú Dombóvár-Komló vonal mai állapota arra vezethető vissza, hogy a kilencvenes évek elején egyszerűen elfogytak róla az utasok. Míg a bányászat fénykorában az 5-6 kocsis szerelvények is zsúfoltak voltak, később elég volt egyetlen "kispiroska", azaz BZ motorvonat. Sokan a döntéshozókat és a vonalat rendre bezárókat hibáztatták a szárnyvonal hanyatlása miatt, holott ez alapvető tévedés. Ki kell mondani őszintén, a vasút irányába érzett minden tiszteletem mellett, hogy nem vettek elegen jegyet a járatokra. Az emberek, az utasok döntötték el a vonal sorsát. Talán most páran mérgesen felkapják a fejüket, de ha reálisan nézzük, ez történt. A bányák bezárásával a hivatásforgalom gyakorlatilag megszűnt, akkoriban pedig a turisztikai célú utazás nem volt divat. Az utasforgalom drámaian zuhant, jött a kapacitás csökkentés, a menetrend megnyirbálása, végül a teljes bezárás. Nekem személy szerint vérzett ezért a szívem, de egyszerűen nem lehetett azt mondani a minisztériumban, hogy legyenek kedvesek kétóránként vonatot indítani a vonalon, mert a számok azt mutatták, hogy nincs rá igény. Azért kezdtük el tehát a buszos fejlesztést, mert a vasútnál nem láttuk a perspektívát. Nem a vonat ellen, hanem a komlóiak érdekében.

Akkor a vonattal mi lesz?

A 47-es vonalra komoly felújítás kellene, valamint cserélni kellene a korszerűtlen szerelvényeket is. Az utóbbi időben azért elindult valami, az egyik megyei egyesület felkarolta a vasútvonal ügyét és ma már ennek köszönhetően ismét van elfogadható menetrend a vonalon. Most ismét az utasokon van a sor, hozni kellene a számokat, hogy valóban kijelenthető legyen: szükség van a vonalra. Mindemellett fenntartom, hogy ma már Bz szerelvénnyel itt nem szabadna szolgáltatni, a pálya felújítására égetően szükség lenne és Desiro motorvonatnak kellene ingáznia Komló és Dombóvár között. Emellett kiszámítható, jó menetrend kell, ami már egyébként körvonalazódik. Az is biztos, hogy az emberek ma már nagyon kényelmesek. Nem bántva senkit, de látjuk, hogy a bevásárlóközpont ajtajánál szeretnek leparkolni, nemhogy átszállni egyik vonatról, vagy buszról a másikra. A bűvös szó szerintem az átszállásmentes. Vagyis olyan járatokkal kell megkínálni az utasokat, amelyekkel Komlóról közvetlenül az adott célállomásra juthatnak. Lásd a balatoni járatunkat. Ma szombatonként reggel 8-10 ember utazik vonattal Sásdig, hogy ott átszálljon a Balatonra tartó InterRégió vonatra, miközben a balatoni buszjáratok zsúfoltak, egy busz nem is elég. Miért? Mert ezek közvetlen utazást jelenek, a buszok légkondicionáltak és korszerűek. Ezzel ma nem versenyképes a vasút Komlón, máshol, például a Balaton északi partján ez fordítva van. Villamosított vasútvonalon, korszerű motorvonatok, jó menetidővel közlekednek, ezért a Balatonfüred-Budapest buszjáratok jelentős részét megszüntették. Tették ezt nagyon helyesen. Komlón a vasútnak sokat kell, kellene fejlődnie, hogy valódi és főleg vonzó alternatívát jelentsen mind a személyautóval, mind az autóbusszal szemben. Én személy szerint szívesen látnék korszerű vonatokat Komlón, amelyek akár kétóránként ingáznának Dombóvárig, esetenként akár Győrig, de ehhez is utasok kellenek. Most egyébként alakul egy új vasutas egyesület, mely a korábbiból vált ki, itt olyan szakemberek vannak, akikkel tudunk együtt dolgozni, nyitottak is vagyunk erre. Nem vagyunk a vasút ellenségei.

desiro.jpg

Bán László szerint Desiro motorvonatokkal, emelt pályasebességgel és jó menetrenddel lehet újra vonzó a vasút Komlón

 

Sokak dolgoztatok eddig, a nyár is munkával telik? Úgy tudom nagy feladat is vár rád a közeljövőben.

A tömegközlekedéssel kapcsolatban most picit pihenünk, várjuk, hogy őszre beérjenek a javaslatok, amiket megtettünk. Most őrölnek a malmok a minisztériumban. A Volánbusz Zrt.-t sem lehet minden héten nyaggatni, hiszen országos szolgáltatóként nekik más régiókra is figyelniük kell. Számomra most a balatoni szezon a fő feladat, rengeteg rendezvény van Balatonfüreden, most itt kell helytállnom mint híradós, számos városi rendezvényen is konferálok. Alig-alig van szabad hétvégém, de nem veszem le a szememet a komlói ügyekről sem. Rozs Bence kollégám Komlón van, figyel és tájékoztat a történésekről. A nagy feladat, ha arra gondoltál, a füredi Anna-bál lesz, ahol 2016. után újra én lehetek a bál házigazdája. Ez valóban nagy kihívás, az ország egyik legfontosabb társadalmi eseményéről van szó. Készülök rá, nem mondom, hogy nem izgulok, mert hiába a közel 30 éves rutin, ez odafigyelést igényel. Nem hibázhatsz, a bál menete rajtad áll. Természetesen azért szakítok időt a pihenésre is, elég közel van a strand, ha máshogy nem, munka után esténként megmártózom a tóban. Augusztusban lesz egy kis szabadság is, szeptembertől pedig ismét munka, minden fronton. 

Szerző: P. András

Fotók: Rozs Bence

2022. június 25. 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://komloitomegkozlekedes.blog.hu/api/trackback/id/tr6317866949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása