Komlói Autóbuszos Tömegközlekedés

IDÉN IS FEJLŐDÖTT AZ AUTÓBUSZ KÖZLEKEDÉS KOMLÓN, ITT VANNAK A JÖVŐ ÉVI TERVEK

2022. december 21. - BánLászló
Így az év vége felé minden szervezetnek illik számot adni arról, hogy milyen munkát végzett az idei évben és az milyen konkrét eredményeket hozott Komló város lakosságának. A Komló Tömegközlekedés Blognál mi most sem csak a kanapén ültünk, hanem aktívan dolgozunk a komlóiak érdekében, ezért 2022-ben is számos eredménnyel büszkélkedhetünk.
econel_ktb.jpg
Jövőre a lendület nem hagy alább, sőt, már konkrét és tervezett fejlesztésekről is be tudunk számolni, lenti árbán ezeket is bemutatjuk. Valljuk, hogy szorgalom nélkül nincs siker. 
eredmenyek_2022.jpg

Köszönjük a komlóiaknak a sok-sok biztatást és támogatást és bár anyagi támogatást idén sem kértünk és nem kaptunk senkitől, az erkölcsi elismerés mindennél többet ér számunkra. Komlóért, a komlóiakért dolgozunk 2023-ban is, de fontos változás, hogy már kizárólag csak az autóbuszos fejlesztéseket szorgalmazzuk, nevünk Komlói Autóbuszos Tömegközlekedés Blog

Döntésünk háttérében több ok is szerepel, de a legfontosabb, hogy az elmúlt időszak negatív tapasztalatai alapján nem látunk előrelépési lehetőséget a vasúti közlekedés területén, sőt elmondható, hogy az erőfeszítések ellenére a szolgáltatás színvonala folyamatosan romlik a komlói vonalon, gondolunk itt nyáresti késésekre a Balaton felől, illetve a sorozatos járműhiányra, amikor egyszerűen kimaradnak járatok. A főváros és Komló között ingázók az utóbbi pár hónapban megtanulhatták, hogy a vonat nem vár, hiába szállnak le az utasok Dombóváron, sokszor ott ragadnak, mert a komlói motorvonat nem közlekedik, néhány esetben pedig annak pótlását sem oldották meg. Sok utas felháborodása olvasható ezzel kapcsolatban a világhálón. A menetrend napközben hiányos, így szembe kell nézni a valósággal, a vasút ma nem jelent megfelelő alternatívát a komlóiaknak, sem a magyarszéki faluközpontban élőknek, sem a magyarhertelendi, sem a bodolyabéri lakosoknak. Ez véleményünk szerint nem elfogadható irány, közösséget ezzel a szolgáltatási színvonallal nem tudunk vállalni a jövőben. Egy dolog szeretni a vasutat és érzelmi alapon beszélni róla és egy másik annak valódi értelme és használhatósága. Amiért mi dolgozni fogunk: a Komló-Budapest autóbuszok száma jövőre napi 2 pár járattal nőhet, (Komlóról 4:20 és 6:20, Budapestről 15:05 és 17:05-ös indulással) ahogy ki kell dolgozni egy új, gyorsjárati autóbusz menetrendet Komló és Dombóvár között is, korszerű járművekkel és ütemes menetrenddel. Mi felelősséggel azt javasoljuk, hogy aki biztosra akar menni és biztosan haza akar jutni: "Buszra fel, 2023-ban is!"

Komló, 2022. december 21.

 


Komló, 2022. december 21.

A bejegyzés trackback címe:

https://komloitomegkozlekedes.blog.hu/api/trackback/id/tr6518007350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Földes Balázs 2022.12.30. 02:46:18

Tetszenek az eddig elért dolgok. Nagyon sokat fejlődött a komlói tömegközlekedés. Messze még a cél, de jó irányba halad. Engem személy szerint nem zavar, sőt üdvözlöm a vonal átrendezéseket, imádom az új buszokat, főleg a Volvokat, és bár elsőre mellbe vágott a hír, hogy emelkednek a bérlet- és jegyárak, viszont jobban belegondolva, ésszerű döntés. Természetesen a jobb színvonal meg is érdemli. Nekem azért, ha lehet, és nem vagyok tolakodó, lenne egy-két további ötletem, hátha esetleg összejönnek:
Az első, ez nem is olyan nagy dolog, csak mint utas elmélkedek. Egészen pontosan az 5610-es, Komló-Mánfa-Pécs viszonylathoz egy kis pontosítási javaslat. Hétköznaponként a kora reggeli járatoknál figyeltem meg, ugye van normál és gyorsjárat, és van egy, ami adott megállókat érint csak. Szerintem ésszerűbb lenne az 5610-est normál, vagy általános vonalinak (Komló-Mánfa-Pécs), lehetne egy 5611 gyorsjáratnak, és a meglévő 5612-es az opcionális buszjáratnak. Nem egyszer fordult elő olyan, hogy a sofőr az 5610 vonalszámon gyorsjáratként indult, normál helyett, és mi utasok szóltunk, hogy reggel 7-kor nem gyorsjárat megy. Ezen kavarodás okán gondoltam ezekre. A másik dolog, a buszflottához kötődik. Nagy húzás volt a BYD K7U "villanypicurka", szeretnék többet látni Komlón belőlük, természetesen 12 méteres szóló kiadásban. És ha már busz, el tudnék képzelni néhány, szintén magyar gyártású ITE REFORM 501LE típusú szépséget is, vagy Credo fronton néhány Econell 12 Next ékszerdobozt. Ha ezek közül bármelyik ötletemet jónak gondolják, akkor nem volt hiába való a képernyő koptatásom.

BánLászló 2023.01.04. 19:38:21

@Földes Balázs: Köszönjük a jelzést és az észrevételeket. A vonalszámozással kapcsolatos javaslatát továbbítjuk a Volánbusz részére. A flotta megújulásával kapcsolatban természetesen mi is szívesen látnánk több új, akár elektromos járművet. Ezek beszerzése csak állami támogatással lehetséges, a Zöld Busz Program erre jól használható. Bízunk benne, hogy a város vezetése a pályázaton való indulás mellett dönt. A töltőbázis kiépítése és 10-12 jármű milliárdos tétel, a pályázat önrésze is jelentős kiadást jelentene.
süti beállítások módosítása