Komló a 60-as évektől kezdve, mint fejlődő és egyre népesebb bányászváros, egyre több közvetlen autóbuszos kapcsolatot kapott, nem csak távolabbra eső magyarországi településekre lehetett utazni átszállás nélkül, de volt nemzetközi járata is a városnak. A Komlói Tömegközlekedés Blog évekkel ezelőtt célul tűzte ki, hogy az átszállásmentes buszjáratok száma ismét bővüljön, ezzel kényelmessé téve a komlói utazóközönség eljutását az ország különböző régióiba. Érdekességképpen összeszedtük, hogy egykoron milyen úti célokat lehetett elérni Komlóról, mi az a járat ami megszűnt, vagy újraindult, illetve természetesen arról szót ejtünk, hogy hová indulhatnak közvetlen autóbuszjáratok a jövőben.
Komlóról Budapestre 1970-ben is volt már buszjárat, aztán hosszú szünet után 2012-ben indultak újra az átszállásmentes járatok a fővárosba. A képen egy Ikarus 55-ös "faros" indul Komlóról. A táblán Komló-Tamási-Dunaföldvár-Budapest olvasható ki.
(Részlet "A fekete kincs városa" című filmből)
Tekintsük át, hogy mikor és hová közlekedtek közvetlen autóbuszjáratok Komlóról, a Komlói Tömegközlekedés Blognál dátum szerint összegyűjtöttük az érdekességeket.
1950-től - folyamatosan bővültek a helyközi vonalak, beindult a Komló-Pécs, Komló-Bonyhád, Komló-Sásd vonal.
1968. május 26. - a MÁVAUT új autóbuszjáratot indít a tolna megyei Nagymányok és a Baranya megyei Siklós között, amely Komlón is áthalad, így a város egyik legrégebbi távolsági járatának számít és a mai napig közlekedik. Fontos ez a járat a komlóiaknak, hiszen ezzel létesült közvetlen, átszállás nélküli kapcsolat, a gyógyfürdőjéről híres Harkánnyal is.
1970. május 1. - elindul az első közvetlen autóbuszjárat a Komló-Bonyhád-Tamási-Dunaföldvár-Dunaújváros-Budapest vonalon, amely a 80-as évek elejére sajnos megszűnt.
1971. június 10. új országos autóbuszvonal nyílik Komló és Balatonlelle között.
1977. július 17. - a Volán 12. sz. Vállalata nyári munkaszüneti napokon Komlóról Igalra (a Komló -Sásd-Dombóvár-Baté-Igal útvonalon) menetrend szerinti autóbuszjáratot közlekedtet.
1978. május 28. - reggel 6 órakor elindult Komló város első és azóta is egyetlen nemzetközi autóbusz járata Eszékre, azaz a jugoszláviai Osijekbe. A járat nagy sikernek örvendett, mindig sok utas volt rajta. Az időközben kitört délszláv háború miatt a Pannon Volán 1991. május 11-én felfüggesztette a járat közlekedését.
1986. június 15. - fürdőjáratok indulnak a magyarhertelendi fürdőt is érintve Orfűn át Abaligetre, ezeket a járatokat a 90-es években megszüntették és csak 2022. nyarán indították újra őket, orfűi végállomással. Jelenleg 3 járat közlekedik szombaton és vasárnap.
1990. április 1. - időszakosan, kísérleti jelleggel Komlón át közlekedik a Tatabánya-Mór-Siófok-Dombóvár-Pécs autóbuszjárat.
1995. szeptember 1. - új vonal létesült Komló és Pécsvárad között.
1996. március 1. - új közvetlen buszjárat indul be Komló és Kaposvár között, amely kezdetben egy járatpárt jelentett. Komlóról reggel 6 órási, Kaposvárról 7:35-ös visszaindulással, napjainkban már egy délutáni Kaposvár-Komló járat is közlekedik.
1997. szeptembere - a Pannon Volánnál új autóbuszjárat indítását készítik elő Komlóról Veszprémbe, a járatot végül valamiért Szigetvárról indítják el.
2012. április 15. - újra létesül közvetlen autóbuszos kapcsolat Komló és a főváros között, a járatok Bonyhád, Szekszárd érintésével közlekednek és az M6-os autópályán haladva érik el Budapestet. A vonalon 2022. áprilisában újabb fejlesztés történik, péntekenként új járatpár közlekedik Komlóról Budapestre és Budapestről Komlóra, vasárnap változatlanul közlekedik a Budapest-Komló-Budapest járat.
2021. június 18. - a Komlói Tömegközlekedés Blog kezdeményezésére egy hiánypótló, új buszjárat indul be Komló és a Balaton között, a nyári hétvégéken közlekedő járat Balatonlelle és Fonyód érintésével éri el végállomását Balatonmáriafürdőt. A siker óriási.
2022. június 16. - a Komló - Balatonmáriafürdő járat meghosszabbított útvonalon, egészen Zalakarosig közlekedik, menetrendjét már a pénteki napokra is kiterjesztik.
2022. szeptember 4. - új járat indul Komlóról Tamási és Siófok érintésével Székesfehérvárra.
Régen is sok települést érhettek el a komlóiak közvetlen autóbuszjáratokkal, a Komlói Tömegközlekedés Blog pedig azért dolgozik, hogy napjainkban is legyenek új lehetőségek. Ezeket az utasok egyértelműen értékelik.
(Grafika: Komlói Tömegközlekedés Blog)
Távlati tervek - blogunk előkészíti négy új távolsági járat beindítását, jelenleg ezek kizárólag nálunk vannak tervezési szakaszban, javaslatot még nem küldtünk a döntéshozóknak. Az alábbi útvonalakon képzelünk el bővítést, fejlesztést, a következő egy-két évre vonatkozóan:
Komló-Bonyhád-Szekszárd-Budapest (legalább napi egy járatpár, kora reggel fel, délután le)
Komló-Bonyhád-Mőcsény-Bátaszék-Baja-Mélykút-Szeged (napi egy járatpár)
Komló-Pécsvárad-Himesháza-Mohács (napi egy járatpár)
Komló-Veszprém-Győr (pénteki és vasárnapi járatpár)
A fejlesztési terveket megelőzően minden esetben alapos felméréseket végzünk, a valós igények figyelembevételével. Meggyőződésünk, hogy az átszállásmentes buszjáratoknak hatalmas jövőjük van Komló esetében. A már megvalósult járatfejlesztésekhez partnerünk volt Komló Város Önkormányzata, a Volánbusz Zrt. és az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
2022. július 12.