Komlói Autóbuszos Tömegközlekedés

Utolsó kommentek:

BánLászló 2023.05.08. 08:08:56

@Földes Balázs: Határtető és Zobákpuszta helyközi bérlettel közelíthető meg, a helyi bérletek csak Gesztenyési útig érvényesek, a Komló-Mánfa-Pécs járatokra pedig egyáltalán nem.

Bejegyzés: Elérhető a részletes új komlói menetrend

Földes Balázs 2023.05.08. 07:52:45

Előző hozzászólásom óta megoldódott a dolog. Be kell látnom, túlreagáltam a dolgot. Szerintem sokan voltak így, mindenkinek szoknia kell még. Én megvásároltam a vármegye bérletet, a jegypénztáros ajánlotta (aki nem mellesleg osztálytársam volt anno és nagyon kedves volt, nem csak ezért, alapból azok, bárkihez is kerültem) és azt kell mondjam, iszonyat meglepődtem. Ahhoz képest, hogy egész Baranyában használhatom buszon, és vonaton is, az ára eléggé kedvező, bár lehetséges, sokaknál a 9450 forintos ár már nagyon magas. Plusz pont a felszállásnál az érvényesítés. Bár egyes buszokon kicsit akad, mert nem mindegy milyen távolságra tartom a szkenner alá, ezt leszámítva nagyon tetszik, főleg, hogy megválaszthatom az érvényesség kezdetét, és a személyi igazolvány számommal ellátott bérlet jegy csak az enyém. Azt még nem tudom, a munkahelyem téríti-e majd, remélem, igen. Mint ahogy legutóbb írtam, kettő bérletre lesz szükségem, ugye főleg este a délutános műszak után a 17B-re egy összvonalas, a pályaudvarról Pécs felé, pedig a vármegye bérletre. Azután elgondolkodtam, és arra jutottam, inkább legyaloglom az előbbi távot, így csak vármegyeit veszek.
Azért egy kérdés foglalkoztat: Határ tetővel és Zobákpusztával mi van most. A blog Facebook oldalán olvastam, e két település (Határ tetőn lakunk annyian, hogy településről beszélhetünk) egyik zónába se fért bele, ez persze még a jegypénztárnál is fel van tűntetve. Nem zavar, csak furcsa.

Bejegyzés: Elérhető a részletes új komlói menetrend

BánLászló 2023.05.01. 20:01:02

Tisztelt @Földes Balázs: Valóban van változás a bérletek elfogadásában. Ennek oka, hogy a helyközi járatokat a szakminisztérium, míg a helyi járatokat az önkormányzat rendeli meg. Május 1-től emiatt a helyi bérleteket a pécsi járatokon nem lehet elfogadni, ezekre külön bèrlet váltása szükséges.

Bejegyzés: Elérhető a részletes új komlói menetrend

Földes Balázs 2023.05.01. 17:16:08

Ezzel kapcsolatban lenne egy észrevételem. Éppen a mai napon a 15:30-as Komló-Mánfa-Pécs vonalon akart utazni húgom Határ tető alsóig, a buszvezető azonban az összvonalas havi bérletével történő utazást megtagadta, jegyváltásra kötelezte, mondván ilyenformán nem jogosult az utazásra és a változtatások miatt a május 5-ikei lejárat érvényét vesztette, azt állítva május elsején a havi bérlete lejárt/érvénytelen. Ehhez három kérdésem lenne:
1; a buszvezető csupán a frusztrációit akarta az utasokon levezetni, mert ahogy hallottam problémát okoz a változás.
2; húgom tudta rosszul az utazási feltételeket
3; ha valóban így van, miért nincs egy átszoktatási időszak, egyfajta"tutorial" amely során alkalmazkodni lehet a változásokhoz?
Ehhez kapcsolódva még egy kérdésem merült fel. Határ tető alsóról, vagy vissza kettő bérletet kell vásárolnom? Úgy tudtam az összvonalas havi bérlet pont erre való. Előző, egyik kommentemben említettem nem a 810 forintos bérlet áremelkedés lesz a problémám, az viszont már igen, hogy a lakhelyem (Határ tető alsó) és a belváros között nem utazhatok az összvonalasommal, és plusz 5 kilóméteres bérletet kell vásárolnom. Tényleg így van, vagy csak a sofőrök szívóznak?

Bejegyzés: Elérhető a részletes új komlói menetrend

BánLászló 2023.03.06. 08:07:57

Tisztelt @Földes Balázs: Új autóbuszok beszerzése valóban nagy terhet jelentene az önkormányzatnak, 10 évesnél fiatalabb autóbuszoknál pedig az amortizációs költség is jelentkezik. Ezért van az, hogy csak 10 évesnél korosabb járművek jelennek meg a helyi tömegközlekedésben. A Komlói Tömegközlekedés Blog többek között azért is dolgozik, hogy folyamatosan frissüljön az állomány, mindig vizsgáljuk honnan tudnunk megfelelő típust szerezni. Így kerülhettek az exszombathelyi Credo BN12-esek is Komlóra. Jó hír lehet, hogy folyamatosan szabadul fel 262 db a budapesti agglomerációban szolgál MAN Lions City A21, hiszen Budapestre CNG buszok kerülnek ezekben a hetekben. Jövőre lesznek a járművek 10 évesek, ezért azt tervezzük, hogy Komlóra is átcsoportosíttatunk belőlük, akár nagyobb 10-12-es számban is, így egy teljes flottacsere valósulhatna meg.

Bejegyzés: BŐVÜLHET A KOMLÓI AUTÓBUSZÁLLOMÁNY

Földes Balázs 2023.03.06. 06:01:49

A Credo már sokszor bizonyított Komlón. Egyszerű, megbízható, magyar gyártású járgányok. A szombathelyi buszok, melyek hozzánk kerültek, azok is megállják a helyüket. Ami kicsit szerintem furcsa, az a két Credo BC11. Nem arról van szó, hogy rosszak, csak míg a többi eléggé szép állapotban került ide, azokhoz képest a BC11-esek lerúgottabb állapotot mutatnak. Kissé rontja az összképet a telefirkált utastér, meg a visító futómű. Párszor volt szerencsém utazni egyikükkel, és nem hallottuk egymást, olyan hangos volt. Utoljára ezt az egykori Kapos Volános Ikarusokon tapasztaltam. Tisztában vagyok vele, hogy a városnak drága mulatság lenne új buszokat beszerezni, azonban január közepe tájékán egy érdekes buszra lettem figyelmes. Éppen munkába igyekeztem, és az Art Innova előtti kereszteződésnél vártam, hogy átmehessek a Polytec felé, mikor a belváros irányából feltűnt egy bordó, egészen magas busz. Mikor közelebb ért, akkor láttam, hogy az egy MAN Lion's City CNG volt. Az odalán nagy betűkkel a KAPOSVÁR felirat volt olvasható. Ha új buszokra nincs lehetőség, és még mindig cél a zöldbusz program, szerintem a sűrített földgáz üzemű buszok is jó alternatívának tűnnek. Amúgy csak most esett le: hogy került egy CNG-s bsz Komlóra?

Bejegyzés: BŐVÜLHET A KOMLÓI AUTÓBUSZÁLLOMÁNY

Földes Balázs 2023.03.06. 05:38:42

Ideje volt már a módosításoknak. Bár az is igaz, eltart egy darabig egyeseknek megtanulni az új járatokat. Én mondjuk még azon korosztály tagja vagyok (33 évesen), akinek nem esik nehezére a gyaloglás, éppen ezért is szeretem annyira Komlót, mert nincs olyan pontja a városnak, ahova egy kényelmes 30-40 percnyi sétával ne jutnék el. Azonban ahogy életbe lép az újítás, akkor lehet, pusztán szórakozásból is megyek néhány vonalon, teszem azt az egyik nagyobb körjáraton. Mivel nem hagytam el teljesen a várost, ugyanis Határ tető még Komló, és ezen okból alapban összvonalas bérletem van, úgy érzem, kár lenne kihagyni. Kíváncsian várom a dogot.

Bejegyzés: MÁJUSTÓL TELJESEN ÁTALAKUL A HELYI JÁRATI KÖZLEKEDÉS KOMLÓN

BánLászló 2023.01.04. 19:38:21

@Földes Balázs: Köszönjük a jelzést és az észrevételeket. A vonalszámozással kapcsolatos javaslatát továbbítjuk a Volánbusz részére. A flotta megújulásával kapcsolatban természetesen mi is szívesen látnánk több új, akár elektromos járművet. Ezek beszerzése csak állami támogatással lehetséges, a Zöld Busz Program erre jól használható. Bízunk benne, hogy a város vezetése a pályázaton való indulás mellett dönt. A töltőbázis kiépítése és 10-12 jármű milliárdos tétel, a pályázat önrésze is jelentős kiadást jelentene.

Bejegyzés: IDÉN IS FEJLŐDÖTT AZ AUTÓBUSZ KÖZLEKEDÉS KOMLÓN, ITT VANNAK A JÖVŐ ÉVI TERVEK

Földes Balázs 2022.12.30. 02:46:18

Tetszenek az eddig elért dolgok. Nagyon sokat fejlődött a komlói tömegközlekedés. Messze még a cél, de jó irányba halad. Engem személy szerint nem zavar, sőt üdvözlöm a vonal átrendezéseket, imádom az új buszokat, főleg a Volvokat, és bár elsőre mellbe vágott a hír, hogy emelkednek a bérlet- és jegyárak, viszont jobban belegondolva, ésszerű döntés. Természetesen a jobb színvonal meg is érdemli. Nekem azért, ha lehet, és nem vagyok tolakodó, lenne egy-két további ötletem, hátha esetleg összejönnek:
Az első, ez nem is olyan nagy dolog, csak mint utas elmélkedek. Egészen pontosan az 5610-es, Komló-Mánfa-Pécs viszonylathoz egy kis pontosítási javaslat. Hétköznaponként a kora reggeli járatoknál figyeltem meg, ugye van normál és gyorsjárat, és van egy, ami adott megállókat érint csak. Szerintem ésszerűbb lenne az 5610-est normál, vagy általános vonalinak (Komló-Mánfa-Pécs), lehetne egy 5611 gyorsjáratnak, és a meglévő 5612-es az opcionális buszjáratnak. Nem egyszer fordult elő olyan, hogy a sofőr az 5610 vonalszámon gyorsjáratként indult, normál helyett, és mi utasok szóltunk, hogy reggel 7-kor nem gyorsjárat megy. Ezen kavarodás okán gondoltam ezekre. A másik dolog, a buszflottához kötődik. Nagy húzás volt a BYD K7U "villanypicurka", szeretnék többet látni Komlón belőlük, természetesen 12 méteres szóló kiadásban. És ha már busz, el tudnék képzelni néhány, szintén magyar gyártású ITE REFORM 501LE típusú szépséget is, vagy Credo fronton néhány Econell 12 Next ékszerdobozt. Ha ezek közül bármelyik ötletemet jónak gondolják, akkor nem volt hiába való a képernyő koptatásom.

Bejegyzés: IDÉN IS FEJLŐDÖTT AZ AUTÓBUSZ KÖZLEKEDÉS KOMLÓN, ITT VANNAK A JÖVŐ ÉVI TERVEK

BánLászló 2022.11.19. 10:47:15

@Földes Balázs: Van benne igazság. A közterület felügyelők sűrűbb jelenlétét fogjuk kérni az önkormányzattól.

Bejegyzés: TILOS A DOHÁNYZÁS A KOMLÓI AUTÓBUSZ-ÁLLOMÁSON

Földes Balázs 2022.11.19. 09:51:38

Igaz, már régi a hír, az viszont nem, hogy akármilyen tiltás is van, így is lesz egy néhány kőarc, aki akkor is rágyújt, ráadásul a sorban állva. A másik kicsit sem csodás látvány ezzel párhuzamosan, a hulladék gyűjtők állapota. Nem a kijelölt dohányzóhelyeket használják, mert nehogy már arrébb menjek, ott a kuka tetején nyomják el a csikket. Undorító, ahogy kinéz. Normál helyzetben ezen eszközöknek hófehérnek kellene lennie, de így, ááhh hagyjuk. Sajnálom az egészet, mert azt hittem, végre az új pályaudvar magával hozza a rendet és a kulturált közösségi teret. Ezek viszont azt sugalják, hogy a komlóiak nem érdemlik meg az új és modern épületeket. Ami megújul, azt azonnal degradálni, mert a régi amúgyis jobb volt. Annak a képére kell visszabutítani. Szánalmas!!

Bejegyzés: TILOS A DOHÁNYZÁS A KOMLÓI AUTÓBUSZ-ÁLLOMÁSON

chinoin utca 2022.05.26. 17:18:57

Milyen "igényesen" lett kihelyezve a tájékoztató, egyébként pedig ez a fajta dohányzást tiltó piktogram nem felel meg a törvényben leírtaknak.

Bejegyzés: TILOS A DOHÁNYZÁS A KOMLÓI AUTÓBUSZ-ÁLLOMÁSON

Földes Balázs 2022.03.26. 19:29:20

Igazán megérte. Már volt szerencsém utazni is valamelyikükkel. A Credo-tól megszokott, és elvárt szintet teljesítik. Plusz pont a hátfali szélvédőnél elhelyezett vonaljelző is. A belső tér tágas, nagyon is. Éppen itt volt az ideje a flotta fiatalításnak. Én is szerettem/ szeretem az Ikarust, de lássuk be végre, az is egy korszak volt, amely lezárult. Sok helyről kapom, hogy mert a fiataloknak mindig az új kell, meg hogy ha egy buszon nincs klíma, az már nem jó. Kérdem én: Miért nem lehet az újra igent mondani, miért kell a régi után kapkodni akkor is ha a világ összedől? Fiatalodik végre Komló, kezdi levetkőzni magáról a régi szénporos, koszos, kinézetét. Végre kezd egy élhető kis ékszeres doboz lenni, és ehhez hozzátartozik a pályaudvar, a buszpark, és úgy az egész város. Ez így kell, hogy legyen.

Bejegyzés: MEGÉRKEZTEK KOMLÓRA AZ "ÚJ" HELYI BUSZOK

BánLászló 2020.10.01. 13:38:42

@Gábrisvitéz: Köszönöm. Természetes volt, hiszen Te adtál löketet. Meg persze mindenképp akartam írni a témáról, de ha valaki, Te pontosan tudod, mi meló ez.

Bejegyzés: Komlói helyi járatok, viszonylatok, számozások története

Gábrisvitéz 2020.10.01. 13:34:32

Szép munka, gratulálok!
És köszönöm, hogy külön szóltál!

Bejegyzés: Komlói helyi járatok, viszonylatok, számozások története

BánLászló 2020.09.29. 21:29:31

@Gábrisvitéz: Még néhány nap és jön az ígért írás: Komlói helyi viszonylatok, számozások története.

Bejegyzés: Helyi autóbusz beszerzések Komlón

Gábrisvitéz 2020.06.03. 13:51:56

Lottózom, de nem nyerek. Most is előbb ide kellett volna néznem, erre inkább feltettem ugyanezt a kérdést az Index Fórumon :-\

Bejegyzés: Helyi autóbusz beszerzések Komlón
süti beállítások módosítása